lørdag 8. mai 2010

Bertils retur

En bra dag starter alltid bra!
Da vi alle våknet gjorde vi oss klare til en lang tur, vi sku hente Bertil, hunden vår som er i Bodø på kennelen.
Når vi hadde hentet bilen vi skulle låne hos Svigers (tusen takk!! =) ), og pakket alt vi trengte var det på tide å gjøre de små ærend vi hadde.
Tanking, og henting av diverse ting først og så innom modus. Gratulere med gårdagen, 3 års dag!
Jeg måtte skrive meg på trening for neste uke, og da fikk jeg samtidig skrive meg på en konkurranse for masse flotte premier, spist litt frukt og handlet litt treningsklær. Salg av Zumba klær startet de med i anledning bursdagsfeiring.
Gleder meg til jeg skal få testet de =).
Turen gikk greit, Sofie var kjempeflink!
Sofie fikk litt is på ferga, og det var ikke helt som forventet!

Vi leverte ho på Rognan, grilla litt og satte turen videre til Bodø for henting av Bertilgutten =)
Han blei så glad når vi henta han, og vi blei glad når vi så han.
Han var så flink som aldri før i bilen og det lover godt. Vi har en foreløpig plan på hvordan vi skal få det bedre når vi kommer hjem.

For de av dere som kanskje lurer på hva jeg mener med bedre så har vi hatt et problem med Bertil, han har ikke kunne vært alene hjemme og derfor har den kennelen vi fikk han fra vært umenneskelig snille å tatt han i mot med åpne armer.
Han har vært der i over en mnd, fått god trening og vært ilag med søstra og mora si.
Det vises at han tildels har blitt bedre både i bil og på besøk, så vi får se hvordan det blir når vi kommer hjem.
Jeg kommer til å skrive litt mer om trening av hund, og de problemene vi har hatt og hvordan man kan prøve å forbedre dem.

I dag blir det en tur til Rognan og til Fauske, handle litt småtterier.
Så skal vi i bursdag til May-Britt, Sofies oldemor, det skal bli koselig og godt. Masse gode kaker.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar