søndag 23. mai 2010

Glemsomhet e kostbart

Harry handel!



I går var det sverigetur med Mental Helse voksen og ungdomslaget.
Vi fikk sponset en tur av cominor. Da vi alle hadde handlet fikk vi mat servert på cafeen. Ny cafe i Abisko, som var kjempetrivelig.
Turen gikk hjemmover etter noen timer i med god stemning.
Noen brukte hjemturen godt, og fikk seg en på øyet. Jeg var en av dem, og med Sofie ved min side.
Sofie og Defne kose sæ på cafeen =)

Da vi kom hjem ble vi hentet av Sofies bestefar, og vi dro til Storåsen. Der
har svigers nettopp overtatt huset til Sofies Oldemor.
De pusser opp og gjør det flott. Har gjort masse på kort tid, men ennå masse igjen.
Vi ble sittende der en stund før vi dro hjem. Da vi kom hjem møtte vi beskjeden om at butikkene stengte kl 4!! WHAAAT? Hva skjer? Hvordan kunne jeg ha glemt dette? Eller hvorfor har jeg ikke fått dette med meg? Så vi ble begge sittende med følelsen av et tomt kjøleskap og irritasjon i kroppen.
Jeg er mer irritert over at jeg ikke har fått med meg åpningstidene enn at det ikke er melk i kjøleskapet. Vi handler bestandig på lørdager, og da for hele uken.
Gjør du å det?
Vi sparer veldig mange timer på butikken, og undring på hva dagens middag skal være.
Sultenhandling og impulshandling er kostbart, og det sparer vi også en del på.

Vel med tanken på at vi sku raide Statoil søndags formiddag kunne vi sette oss ned i sofaen å slappe av.

Jeg skulle ut å feire NHF Narvik, så jeg måtte gjøre meg klar.
Les: Gratulere med overstått 80 årsdag.

I dag kom den supre ideen om å dra til sverige en tur til, men da til Katterjokk for å handle der. Så da fikk vi tatt helge handelen på søndagen i stede, noe som var ganske så rart.
Følte meg litt rar når jeg måtte handle melk og andre dagligvarer i sverige.
Det var en lang vei til butikken, men det er prisen å betale for å ha glemt helligdagene.

Nå har vi sett film og koset oss.

Fikk dere handlet alt til helga og helligdagene? Eller er vi di eneste som ikke fikk med oss stenge tidene?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar